Duvida sobre a atualização MTX 5.3b
4 participantes
Página 1 de 1
Duvida sobre a atualização MTX 5.3b
Salve cmtes.
Então, saiu a atualização do MTX5.3 mas eu tenho uma dúvida. Depois de rodar a atualziação, ele me passou que os arquivos ainda não estão completamente instalados. Me passou o seguinte comunicado:
"MyTraffic X Professional is fully built based on the SDK provided by Microsoft for FSX, to obtain maximal compatibility and optimal performance.
Some functions of MyTraffic require a tool provided in the SDK. If you want to change the currently active schedules, or if you want to program schedules yourself, you need to compile them from the readable text form to binary data format. The tool needed for this compilation is a program called TrafficDataBaseBuilder.exe, you find it in your SDK installation, a typical path to it is
C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Traffic Toolbox SDK\ TrafficDataBaseBuilder.exe
or similar depending on your installation and your operating system.
To perform any functions in MyTraffic that change schedules, you need this program and have to copy it over to the MyTraffic folder. Unfortunately this program is not marked as redistributable, so we are not allowed to install it for your convenience.
To make things still more complicated, the TrafficDataBaseBuilder from the SDK that is on the original FSX DVD is rather buggy and fails with most aircraft schedules, you have to apply the Service Pack SP1a to the SDK minimum. "
Alguém pode me dizer o que quer dizer isso?
Eu não instalei o SDK. Seria isso? Vou ter que instalar?
Aguardo.
Grato.
Então, saiu a atualização do MTX5.3 mas eu tenho uma dúvida. Depois de rodar a atualziação, ele me passou que os arquivos ainda não estão completamente instalados. Me passou o seguinte comunicado:
"MyTraffic X Professional is fully built based on the SDK provided by Microsoft for FSX, to obtain maximal compatibility and optimal performance.
Some functions of MyTraffic require a tool provided in the SDK. If you want to change the currently active schedules, or if you want to program schedules yourself, you need to compile them from the readable text form to binary data format. The tool needed for this compilation is a program called TrafficDataBaseBuilder.exe, you find it in your SDK installation, a typical path to it is
C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\Traffic Toolbox SDK\ TrafficDataBaseBuilder.exe
or similar depending on your installation and your operating system.
To perform any functions in MyTraffic that change schedules, you need this program and have to copy it over to the MyTraffic folder. Unfortunately this program is not marked as redistributable, so we are not allowed to install it for your convenience.
To make things still more complicated, the TrafficDataBaseBuilder from the SDK that is on the original FSX DVD is rather buggy and fails with most aircraft schedules, you have to apply the Service Pack SP1a to the SDK minimum. "
Alguém pode me dizer o que quer dizer isso?
Eu não instalei o SDK. Seria isso? Vou ter que instalar?
Aguardo.
Grato.
Ricardo Name- Coronel
-
Inscrito em : 25/05/2009
Reputação : 23
Simulador preferido : FSX / P3D
Nacionalidade :
Re: Duvida sobre a atualização MTX 5.3b
por isso tou deixando de usa-lo, tou migrando pro Ult. Traf 2..aconselho.
Miguel Junior- Major
-
Inscrito em : 22/06/2009
Reputação : 8
Emprego/lazer : Empresario
Nacionalidade :
Ricardo, parece que você está a tentar mudar os schedules e para isso precisa instalar o SDK do FSX (tem no DVD), depois o SP1a do SDK e depois copiar o TrafficDataBaseBuilder.exe para a pasta do MTX.
Onde está o SP.1 do SDK? Baixei só ele no DVD. O SP.1 está no aceleration?
Ricardo Name- Coronel
-
Nacionalidade :
Não sei se está no Acceleration porque não o tenho, mas está aqui:
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=24910e66-96b0-4543-9b4a-647b7e28f212
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=24910e66-96b0-4543-9b4a-647b7e28f212
Muito complicada essa atualização...
Bocate- Tenente-Coronel
-
Inscrito em : 14/07/2010
Reputação : 81
Simulador preferido : FSX / Prepar3D
Emprego/lazer : Transporte de Cargas - Aereo e Rodoviario
Nacionalidade :
Bocate escreveu:Muito complicada essa atualização...
Aqui nunca foi problema, mas sempre tive o SDK instalado e instalei o SP logo que saiu.
Grande Alvega. Grato pela atenção.
Vou baixar e reporto em breve.
Abraço.
Vou baixar e reporto em breve.
Abraço.
Ricardo Name- Coronel
-
Nacionalidade :
Alvega escreveu:Bocate escreveu:Muito complicada essa atualização...
Aqui nunca foi problema, mas sempre tive o SDK instalado e instalei o SP logo que saiu.
Ai que está o problema, até onde eu sei esse SDK só vem no Deluxe ou no Acceleration.
O meu Flight é o básico...
Bocate- Tenente-Coronel
-
Inscrito em : 14/07/2010
Reputação : 81
Simulador preferido : FSX / Prepar3D
Emprego/lazer : Transporte de Cargas - Aereo e Rodoviario
Nacionalidade :