A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
+7
Alexandre da Silva
Alvega
Douglas.Matos
Brentano
rodrigo mago
Carvalho
Eduardo
11 participantes
Página 1 de 1
A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Vem ai mais um belo trabalho da A2A.
A2A eu compro de olhos fechados sem medo
A2A eu compro de olhos fechados sem medo
Eduardo- Coronel
-
Inscrito em : 06/03/2011
Mensagens : 1571
Reputação : 50
Idade : 39
Simulador preferido : DCS World/MSFS
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Somos dois!
Carvalho- Moderador
-
Inscrito em : 15/04/2008
Mensagens : 5670
Reputação : 388
Idade : 65
Simulador preferido : X-Plane
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Parece que já lança essa semana, não costumam demorar depois que fazem um video.
Confesso que não me lembro de ter visto um pessoalmente, Twin Comanche eu já vi
Confesso que não me lembro de ter visto um pessoalmente, Twin Comanche eu já vi
Eduardo- Coronel
-
Inscrito em : 06/03/2011
Mensagens : 1571
Reputação : 50
Idade : 39
Simulador preferido : DCS World/MSFS
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Esse aí eu compro fácil! A2A e sinônimo de coisa boa, e continuo esperando um bi-motor para nossa alegria, rsrsrs, bom domingo à todos!
_________________
Rodrigo Nogueira Braga
i5 9400f/ 16gb RAM Hyper X 2X8Gb 24000mhz/ GTX1660 ti OC GALAX/TUF B360-PLUS GAMING/ Yoke com Throttle Saitek/ Pedal Saitek/ Throttle Saitek/ Gabinete HAF932-Mouse mamba/ W10 64bits/ MCP/Multi-radio/USB Interface/Manche Saitek Cyborg V1
rodrigo mago- Moderador
-
Inscrito em : 27/01/2010
Mensagens : 5227
Reputação : 429
Idade : 55
Simulador preferido : Prepar 3D
Emprego/lazer : comerciante
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
É um belo avião! No Brasil existe apenas um PA-24 (modelo 260) em condições de vôo, o PT-CHR.
Mais cedo ou mais tarde a A2A faria o Comanche, só não sabia que seria tão cedo hehehe.
A2A é compra certa aqui também.
Mais cedo ou mais tarde a A2A faria o Comanche, só não sabia que seria tão cedo hehehe.
A2A é compra certa aqui também.
Brentano- Coronel
-
Inscrito em : 28/10/2010
Mensagens : 1624
Reputação : 168
Idade : 45
Emprego/lazer : Cervejeiro - (Papai-Noel em dezembro)
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Lançado pessoal! US$49.99
Hoje mesmo eu compro!
https://a2asimulations.com/store/index.php?main_page=index&cPath=1&sort=20a&page=4
Hoje mesmo eu compro!
https://a2asimulations.com/store/index.php?main_page=index&cPath=1&sort=20a&page=4
OVERVIEW:
Dynamic Elegance
No airplane personifies the epithet “Dynamic Elegance” more aptly than does the Piper Comanche 250.
The unique conjoining of many superlative aeronautic and aesthetic qualities marks this very special aeroplane. It has been said that if an aeroplane looks right, it will fly right. In this it is supposed that the eye’s natural ability to sense the pleasing proportion and intrinsic efficiency of a design is a reliable predictor of similarly excellent aeronautic performance. The Comanche 250 proves that this adage may be relied upon and bears validity. The Piper Comanche takes its well-deserved place on an illustrious list of aeroplanes which are both so very pleasing to the eyes and which are equally capable of superior performance.
There are many including this writer the most beautiful of all General Aviation (GA) aircraft, if not the most beautiful. From any angle the Comanche treats the eyes. This is what provides its elegance. Its superlative performance is a matter of record and this provides its dynamism. These two great and rare qualities, beauty and performance would be enough in and of themselves to place the Comanche at the pinnacle of GA aircraft, but the Comanche possesses an additional quality, one which, after all, may be its most endearing. Of all of the high performance GA aircraft the Comanche is arguably the least demanding of the relatively low- time pilot. That this is so is not an accident or a fortuitous circumstance – William Piper specifically intended that it should be so. The Comanche’s forgiving flight characteristics and its refusal to turn and bite an unwary pilot without plenty of warning, its relatively gentle stall, easy handling at low airspeeds and its overall delightful handling at all airspeeds are confidence boosters for its fortunate pilots.
The Comanche is also particularly exceptional in that it does not achieve its excellent aerodynamic performance at the expense of interior room and comfort; it is among the roomiest and most comfortable of “high performance” aeroplanes. Neither does the Comanche sacrifice useful load nor its generous weight and balance envelope at the altar of high airspeed. It is a highly capable heavy load hauler and its capacious useful load as well as its ability to safely carry baggage and substantial rear seat passengers without straining its aft load limits is far better than its closest competitors of equal horsepower – including and specifically the V-tail Beechcraft Bonanza. Perhaps most importantly, the Comanche does not achieve its performance by the intrinsic design features which compromise stable flying characteristics. Its light airframe weight and its generous, high aspect-ratio, laminar flow wing provides the Comanche with high efficiency as well as a low wing loading.
Accordingly, Comanche pilots and owners are particularly loyal and satisfied, and for good reason; the Comanche delivers extraordinarily dynamic performance while embodying the highest degree of aeronautic elegance.
So, how is it that all of these superlative qualities came together in this aeroplane? Well, therein lays the Comanche’s tale, one redolent of aeronautic expertise, prescience, confidence and also of a fierce competitive spirit. As it happens, it all began a little more than ten years before the first Comanche ever flew.
Once upon a time…
FEATURES:
• Aircraft DNA technology re-creates actual engine and airframe vibrations.
• A true propeller simulation.
• Experience the world’s finest high performance general aviation airplanes ever created
• Hand towing.
• Immersive pre-flight inspection system designed by pilots while operating the actual Comanche 250.
• Electric starter with accurate cranking power.
• Dynamic ground physics including both hard pavement and soft grass modeling.
• Primer-only starts are now possible. Accu-Sim monitors the amount of fuel injected and it’s effectiveness to start and run the engine.
• Persistent airplane where systems, corrosion, and temperatures are simulated even when the computer is off.
• Immersive in-cockpit, physics-driven sound environment from A2A engineered recordings.
• Complete maintenance hangar internal systems and detailed engine tests including compression checks.
• Piston combustion engine modeling. Air comes in, it mixes with fuel and ignites, parts move, heat up, and all work in harmony to produce the wonderful sound of a Lycoming 360 engine. Now the gauges look beneath the skin of your aircraft and show you what Accu-Sim is all about.
• Authentic Bendix King Avionics stack including the KMA 26 Audio Panel, two KX 155A NAV/COMMS, KR 87 ADF, KT 76C Transponder, KN 62A DME, and KAP 140 Two Axis Autopilot with altitude pre-selection.
• Three in-sim avionics configurations including no GPS, GPS 295, or the GNS 400. Built-in, automatic support for 3rd party avionics.
• As with every A2A aircraft, it is gorgeously constructed, inside and out, down to the last rivet.
• Designed and built to be flown "By The Book."
• Visual Real-Time Load Manager, with the ability to load fuel, people, and baggage in real-time.
• Four naturally animated passengers that can sit in any seat including the pilot’s.
• 3D Lights 'M' (built directly into the model).
• Pure3D Instrumentation now with natural 3D appearance with exceptional performance.
• A total audible cockpit and ound engineered by A2A sound professionals.
• In cockpit pilot's map for handy in-flight navigation.
• Authentic fuel delivery includes priming and proper mixture behavior. Mixture can be tuned by the book using the EGT or by ear. It’s your choice.
• All models include A2A specialized materials with authentic metals, plastics, and rubber.
• Airflow, density and its temperature not only affect the way your aircraft flies, but how the internal systems operate.
• Real-world conditions affect system conditions, including engine temperatures.
• Spark plugs can clog and eventually foul if the engine is allowed to idle too low for too long. Throttling up an engine with oil-soaked spark plugs can help clear them out.
• Overheating can cause scoring of cylinder head walls which could ultimately lead to failure if warnings are ignored and overly abused
• Engine, airframe, cockpit panel and individual gauges tremble from the combustion engine.
• Authentic drag from the airframe and flaps
• System failures, including flaps that can independently jam or break based on the actual forces put upon them. If you deploy your flaps at too high a speed, you could find yourself in a very dangerous situation.
• Authentic battery. The battery capacity is based on temperature. The major draw comes from engine starting.
• Oil pressure system is affected by oil viscosity (oil thickness). Oil viscosity is affected by oil temperature. Now when you start the engine, you need to be careful to give the engine time to warm
• Eight commercial aviation sponsors have supported the project including Phillips 66 Aviation, Champion Aerospace, and Knots2u speed modifications.
Eduardo- Coronel
-
Inscrito em : 06/03/2011
Mensagens : 1571
Reputação : 50
Idade : 39
Simulador preferido : DCS World/MSFS
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Se têm uma empresa que é esperada no X-plane eu lhe digo, essa é A2A!
Essa produtora de longe é a melhor no ramo da simulação, em minha opinião a mesma ainda supera a PMDG.
A2A parabéns por mais um ótimo trabalho!
Essa produtora de longe é a melhor no ramo da simulação, em minha opinião a mesma ainda supera a PMDG.
A2A parabéns por mais um ótimo trabalho!
Douglas.Matos- Major-Brigadeiro
-
Inscrito em : 17/01/2013
Mensagens : 3102
Reputação : 167
Idade : 29
Simulador preferido : Fsx-SE
Emprego/lazer : Auxiliar Administrativo / Financeiro / Suporte e Manutenção Hardware
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Boa!!! Ficarei 50 dólares mais pobre.
Casualmente ontem voei o 182 e o Cherokee pra me despedir hahaha.
Casualmente ontem voei o 182 e o Cherokee pra me despedir hahaha.
Brentano- Coronel
-
Inscrito em : 28/10/2010
Mensagens : 1624
Reputação : 168
Idade : 45
Emprego/lazer : Cervejeiro - (Papai-Noel em dezembro)
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
O vídeo vende o addon. Excelente.
_________________
Artur Santos
Voo Virtual
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Alvega escreveu:O vídeo vende o addon. Excelente.
Realmente, muito bom.
_________________
W10 64 bits - Placa Mãe: ASUS P8Z77-V / Processador: Intel I7 3770K 4.2 Ghz - Memória: 32 GBs 4X8 HyperX 1866 MHz
Placa de Video: NVidia RTX 2060 6GBs DDR6 / Hard Disk: Seagate 1Tb + SSD 500 Gbs + SSD 1Tb/ Fonte: Thermaltake TR2 700P 700W
Meus cenários.
Meu canal no Youtube.
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
A excelência em simulação de aviação leve, compra quase certa.
_________________
I5-750 2.66ghz, 4gb ram, w7, Geforce GTX470 1.2gb
Ghost- Coronel
-
Inscrito em : 28/07/2011
Mensagens : 1645
Reputação : 145
Idade : 51
Simulador preferido : x-plane 10
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Aviãozinho muito legal, fiz uma horinha com ele agora de touch and go's. Nem tem o que falar né... A2A mandou muito bem mais uma vez.
Duas screens do meu primeiro voozinho:
Tip tanks dão um charme a mais em qualquer aeronave...
Duas screens do meu primeiro voozinho:
Tip tanks dão um charme a mais em qualquer aeronave...
Eduardo- Coronel
-
Inscrito em : 06/03/2011
Mensagens : 1571
Reputação : 50
Idade : 39
Simulador preferido : DCS World/MSFS
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Lindas shots Eduardo!!
Também peguei. É incrivel como a A2A consegue dar "identidade" para os seus add-ons.
Muita gente vai pensar que é mais um GA mono à pistão, mas eles recriam cada avião com suas características ímpares. E essa em especial é a máquina do chefe! O Comanche tem a "pegada" do Cherokee, mas é outro avião. Muito mais potente, muito mais rápido, mais liso, trem de pouso retrátil e sistema de combustível que requer um certo cuidado. Leve e com os badulaques de acessórios, sobe que é um foguete. Tem muita performance! É um avião que exije planejamento pra descer, pois é fácil chegar rápido/alto demais e não conseguir configurar pra pouso. Diferente do 182 que, mesmo chegando um pouco quente, em dois toques tá pronto pra pousar.
Os sons dele também estão demais e os efeitos de vibração do motor são fantásticos. Você ajusta o RPM e/ou a mistura e o motor "reclama" se estiver fora do ideal. Demais!
A qualidade desses caras é imbatível, é o padrão GA pra simuladores por uma margem bem larga. Difícil voar outra coisa.
Aprovadíssimo o Comanche!
Também peguei. É incrivel como a A2A consegue dar "identidade" para os seus add-ons.
Muita gente vai pensar que é mais um GA mono à pistão, mas eles recriam cada avião com suas características ímpares. E essa em especial é a máquina do chefe! O Comanche tem a "pegada" do Cherokee, mas é outro avião. Muito mais potente, muito mais rápido, mais liso, trem de pouso retrátil e sistema de combustível que requer um certo cuidado. Leve e com os badulaques de acessórios, sobe que é um foguete. Tem muita performance! É um avião que exije planejamento pra descer, pois é fácil chegar rápido/alto demais e não conseguir configurar pra pouso. Diferente do 182 que, mesmo chegando um pouco quente, em dois toques tá pronto pra pousar.
Os sons dele também estão demais e os efeitos de vibração do motor são fantásticos. Você ajusta o RPM e/ou a mistura e o motor "reclama" se estiver fora do ideal. Demais!
A qualidade desses caras é imbatível, é o padrão GA pra simuladores por uma margem bem larga. Difícil voar outra coisa.
Aprovadíssimo o Comanche!
Brentano- Coronel
-
Inscrito em : 28/10/2010
Mensagens : 1624
Reputação : 168
Idade : 45
Emprego/lazer : Cervejeiro - (Papai-Noel em dezembro)
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Concordo plenamente com a avaliação do Brentano. Acrescento, ainda, as opções de configuração inicial, com muitos detalhes. Enfim, vale cada cent gasto.
Meira- Capitão
-
Inscrito em : 05/04/2011
Mensagens : 229
Reputação : 7
Idade : 96
Emprego/lazer : Militar Reformado/Música
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Reativando tópico.
Amigo tem noticias do CHR ja voei nele nos anos 90
Brentano escreveu:É um belo avião! No Brasil existe apenas um PA-24 (modelo 260) em condições de vôo, o PT-CHR.
Mais cedo ou mais tarde a A2A faria o Comanche, só não sabia que seria tão cedo hehehe.
A2A é compra certa aqui também.
Amigo tem noticias do CHR ja voei nele nos anos 90
Said Arierep- Recruta
-
Inscrito em : 27/10/2015
Mensagens : 1
Reputação : 0
Idade : 58
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Seja bem-vindo Said Arierep, peço-lhe que de uma lida nas regras do forúm, você infringiu a regra 21, vou editar pra ficar de acordo.Said Arierep escreveu:Brentano escreveu:É um belo avião! No Brasil existe apenas um PA-24 (modelo 260) em condições de vôo, o PT-CHR.
Mais cedo ou mais tarde a A2A faria o Comanche, só não sabia que seria tão cedo hehehe.
A2A é compra certa aqui também.
Amigo tem noticias do CHR ja voei nele nos anos 90
_________________
Rodrigo Nogueira Braga
i5 9400f/ 16gb RAM Hyper X 2X8Gb 24000mhz/ GTX1660 ti OC GALAX/TUF B360-PLUS GAMING/ Yoke com Throttle Saitek/ Pedal Saitek/ Throttle Saitek/ Gabinete HAF932-Mouse mamba/ W10 64bits/ MCP/Multi-radio/USB Interface/Manche Saitek Cyborg V1
rodrigo mago- Moderador
-
Inscrito em : 27/01/2010
Mensagens : 5227
Reputação : 429
Idade : 55
Simulador preferido : Prepar 3D
Emprego/lazer : comerciante
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Aproveitando que o tópico foi reativado, galera que curte aviões regionais como Caravan, Bandeirante, Dornier 228, vamos sugerir ao pessoal da A2A, seria muito interessante um avião de pequeno porte com todos recursos que a A2A sabe fazer...
_________________
Alexandre "VSP4264" Alves - BHZ - MG
VSP4264- Brigadeiro
-
Inscrito em : 17/02/2011
Mensagens : 2209
Reputação : 219
Idade : 42
Simulador preferido : FSX
Nacionalidade :
Re: A2A Piper Comanche 250 em desenvolvimento
Provavelmente indo e vindo no Mato Grosso.Said Arierep escreveu:Reativando tópico.Brentano escreveu:É um belo avião! No Brasil existe apenas um PA-24 (modelo 260) em condições de vôo, o PT-CHR.
Mais cedo ou mais tarde a A2A faria o Comanche, só não sabia que seria tão cedo hehehe.
A2A é compra certa aqui também.
Amigo tem noticias do CHR ja voei nele nos anos 90
Brentano- Coronel
-
Inscrito em : 28/10/2010
Mensagens : 1624
Reputação : 168
Idade : 45
Emprego/lazer : Cervejeiro - (Papai-Noel em dezembro)
Nacionalidade :
Tópicos semelhantes
» Piper Cub RC
» Em desenvolvimento
» C172 A2A e Piper 180
» [FSX]A2A Simulations Piper Cub
» A2A piper Cherokee
» Em desenvolvimento
» C172 A2A e Piper 180
» [FSX]A2A Simulations Piper Cub
» A2A piper Cherokee
Página 1 de 1
Permissões neste sub-fórum
Não podes responder a tópicos