Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
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Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Review: Take On Helicopters
Data: 03/11/2011
Produtora
O simulador Take On Helicopters (TOH) foi desenvolvido pela empresa Bohemia Interactive, a mesma empresa da famosa série ARMA/ARMA II. Estabelecida em 1999 em Praga na República Tcheca, entrou no mercado com o jogo Operation Flashpoint em 2001, o qual recebeu muitos prêmios. Mas, o seu ponto forte até o momento, é a série Arma que já vendeu mais de 400 mil cópias. Com este novo lançamento, a Bohemia Interactive espera diversificar a temática de seus jogos que até então tratava apenas de conflitos armados.
InstalaçãoExistem muitas formas de se adquirir TOH. Diretamente no site da Bohemia, através de distibuidores como os sites simmarket.com, Aerosoft, Just Flight ou como eu particularmente fiz, através da Steam. A Steam é uma distribuidora de games online, onde baixando um pequeno programa cliente, você pode adquirir uma infinidade de jogos de maneira fácil e rápida. A vantagem de se usar a Steam é que a medida que patchs de atualização dos jogos são lançados, os mesmos são aplicados automaticamente, mantendo os mesmos sempre atualizados.
Como eu adquiri pela Steam, o processo de instalação (Download) foi automático atráves da opção INSTALL, exigindo 16,5 Gb do meu disco rígido no final. Após o download, basta clicar em "PLAY" na interface Steam para inicializar o jogo e na primeira utilização, o cliente Steam verifica a existência dos pré-requisitos necessários.
Antes de continuar, gostaria de dizer que tratarei de TOH como "jogo" e não como "simulador", já que possui muito mais características arcade de interatividade do que de simulação propriamente dita. Não deve-se esperar a jogabilidade de um simulador como o ms flight simulator, apesar de ter muitos detalhes em TOH.
Pré-Requisitos (Recomendações do site da Steam)Antes de continuar, gostaria de dizer que tratarei de TOH como "jogo" e não como "simulador", já que possui muito mais características arcade de interatividade do que de simulação propriamente dita. Não deve-se esperar a jogabilidade de um simulador como o ms flight simulator, apesar de ter muitos detalhes em TOH.
Mínimo:
SO: Windows XP
Processador: Intel Dual-Core 2.4 GHz or AMD Dual-Core Athlon 2.5 GHz or faster
Memória: 2 GB RAM
Video: NVIDIA GeForce 8800GT or ATI Radeon 4850 with Shader Model 3 and 512 MB VRAM or faster
DirectX: dx90c
HD: 20 GB HD space
Som: DirectX 9.0c compatible audio-card
Recomendado:
SO: Windows Vista, Windows 7
Processador: Intel Dual-Core 3GHz or AMD Dual-Core Athlon 3GHz or faster
Memória: 4 GB RAM
Vídeo: NVIDIA GeForce 9800GT or ATI Radeon 5850 with Shader Model 3 and 1024 MB VRAM or faster
DirectX: dx90c
HD: 20 GB HD space
Som: DirectX 9.0c compatible audio-card
Outros requerimentos: Internet Banda Larga
O jogo ainda necessita de algumas API´s préviamente instaladas como as bibliotecas atualizadas DirectX e .Net Framework que podem ser encontrados na pasta do jogo.
Documentação e SuporteCom o jogo vem um manual pdf (TKOH_Manual.pdf) em inglês de 25 páginas na pasta "xx:Steamsteamappscommontake on helicopters", que informa tudo o que se precisa para iniciar nos procedimentos de vôo do jogo, incluindo aí tutoriais. Mas a maioria das funções do jogo são intuitivas.
O suporte até o momento, pode ser acessado por dois fóruns. O oficial TOH e o hospedado na Steam, apesar de que o mais completo e com mais respostas válidas é mesmo o oficial.
O JogoEstá é a tela inicial do jogo:
A parte principal do jogo (Career Mode) simula a vida de um dono de uma empresa de fretamento de helicópteros chamado Harry Larkin e seus dois filhos, Joe e Tom. A empresa passa por maus momentos e é sua responsabilidade fazer com que a empresa tenha sucesso novamente. Apesar da história um pouco "clichê", apresenta bons momentos com algumas missões bem desafiadoras. Existem até situações onde conhecimento específico sobre a dinâmica de vôo com helicópteros será necessário, como auto-rotação e "auto-hover" a depender do nível de realismo escolhido. Pena que o modo carreira seja curto demais.
Caso tenha terminado o modo carreira, o jogo ainda possui algumas cartas na manga, como o modo multiplayer com opção coop, time trials e modo de edição de missões.
Caso tenha terminado o modo carreira, o jogo ainda possui algumas cartas na manga, como o modo multiplayer com opção coop, time trials e modo de edição de missões.
Os helicópteros são divididos em três categorias: leve, média e pesada. No modo carreira, você só tem acesso inicialmente ao helicóptero leve, e a medida que vai cumprindo as missões e ganhando experiência, pode passar para as outras categorias inclusive missões militares. Nomes de helicópteros reais não são usados, imagino que devido a problemas de direitos autorais, mas indicam claramente os modelos reais em que se baseiam, como o Hughes Cayuse (Modelo leve) ou o Agusta Westland EH101 (Modelo pesado).
Não sou piloto de helicóptero, mas posso dizer que a jogabilidade foi bem trabalhada e se não simula a realidade, pelo menos chega perto. Os helicópteros reagem de acordo com sua perícia de vôo, sendo que no começo, os acidentes são frequentes. Os helicópteros se comportam diferentes de acordo com o modelo e tamanho e passam uma sensação de peso e potência bem real. Apesar de serem poucos os modelos disponíveis, são todos muito bem modelados externamente e com muitos detalhes. No entanto, é importante frisar que alguns botões e sistemas do cockpit não são simulados ou funcionais, até alguns essenciais como o "turn bank indicator". Este é um dos motivos de chamar TOH de "jogo" e não de "simulação". Os cockpits em outros simuladores como o FS são muito mais detalhados e funcionais (Acredito que alguns desses detalhes serão melhorados com os patchs de correção).
Não sou piloto de helicóptero, mas posso dizer que a jogabilidade foi bem trabalhada e se não simula a realidade, pelo menos chega perto. Os helicópteros reagem de acordo com sua perícia de vôo, sendo que no começo, os acidentes são frequentes. Os helicópteros se comportam diferentes de acordo com o modelo e tamanho e passam uma sensação de peso e potência bem real. Apesar de serem poucos os modelos disponíveis, são todos muito bem modelados externamente e com muitos detalhes. No entanto, é importante frisar que alguns botões e sistemas do cockpit não são simulados ou funcionais, até alguns essenciais como o "turn bank indicator". Este é um dos motivos de chamar TOH de "jogo" e não de "simulação". Os cockpits em outros simuladores como o FS são muito mais detalhados e funcionais (Acredito que alguns desses detalhes serão melhorados com os patchs de correção).
Uma coisa que me deixou muito feliz no jogo é o suporte à tecnologia TrackIR. O movimento da cabeça é flúido e apesar de não dar suporte à todos os eixos disponíveis no TrackIR (O eixo de zoom não funciona), é até mesmo importante para completar algumas missões de busca.
Ainda sobra a jogabilidade, notei um efeito de chão exagerado (Ground effect) onde o helicóptero demora a pousar, mesmo tirando toda a potência do coletivo. Mas nada que estrague a imersão. Um fator negativo (Mas bem justificável) é o limite das áreas voáveis no jogo. Existem apenas duas áreas, Seattle com 60km2 e uma área obscura chamada South Asia maior com 120km2. O nível de detalhamento obviamente é maior na área de Seattle, com muitos POI´s famosos, como a Torre de Seattle, mas as texturas de terreno me deixaram um pouco triste, pois não são de alta definição em grande parte do terreno. Acredito que o limite da área e das texturas deve-se ao fato de diminuir o tamanho final do jogo, que já é muito grande para os padrões atuais (Fazer o download do mesmo me consumiu 2 dias).
Ainda sobra a jogabilidade, notei um efeito de chão exagerado (Ground effect) onde o helicóptero demora a pousar, mesmo tirando toda a potência do coletivo. Mas nada que estrague a imersão. Um fator negativo (Mas bem justificável) é o limite das áreas voáveis no jogo. Existem apenas duas áreas, Seattle com 60km2 e uma área obscura chamada South Asia maior com 120km2. O nível de detalhamento obviamente é maior na área de Seattle, com muitos POI´s famosos, como a Torre de Seattle, mas as texturas de terreno me deixaram um pouco triste, pois não são de alta definição em grande parte do terreno. Acredito que o limite da área e das texturas deve-se ao fato de diminuir o tamanho final do jogo, que já é muito grande para os padrões atuais (Fazer o download do mesmo me consumiu 2 dias).
Mais um detalhe negativo é o excesso de definições de teclas e botões para setar. Por exemplo, existem funções que para serem executadas, deve-se clicar em três teclas ao mesmo tempo! Algo como ctrl+alt+enter para executar uma função qualquer. Impossível de lembrar.
Configuração das teclas:Ainda negativamente, ele vem por default com uma musiquinha ambiente (Musica de elevador) durante as missões, que é algo extremamente chato. Tira bastante o realismo. Outro fator negativo que me lembrou bastante o FSX: as texturas em grande parte das áreas são borradas e depois de um tempo voando, as texturas ficaram borradas direto.
Quebra abrupta da área voável com o resto do "mundo":Árvores com texturas muito extranhas (Com nível máximo de qualidade):
Multiplayer
Interessante a opção multiplayer do jogo, onde pode-se efetuar missões de co-op ou contra. O modo online usa o engine da GameSpy e parece ser bem semelhante ao modo default do FS. Entretanto, em nenhuma das vezes em que rodei o jogo, tinha alguma sessão multiplayer em execução com ping aceitável.
PerformanceO teste de TOH foi feito em um Intel i7 2600k rodando a 4.2Ghz, 8gb DDR3 HyperX, Asus GTX570, placa mãe Intel DP67BG, PSU Thermaltake 850w e HD 2Tb Samsung 7200rpm. Por esta configuração ser bastante superior ao recomendado pelo jogo e também pelo fato da Bohemia Interactive ser conhecida por jogos com alta performance, a fluidez é garantida mesmo com as opções de detalhamento elevadas como HDR e AA. Entretanto por vários momentos, texturas ficaram borradas sem perder o movimento do jogo.
O jogo não tem um verificador de FPS interno, então foi utilizado o FRAPS (Versão free) para medir a performance. Infelizmente todas as screenshots tirados com o FRAPS ficaram com imagem preta (Alguma incompatibilidade) mas segue abaixo uma visão dos resultados obtidos em diversas situações (Média):
O jogo não tem um verificador de FPS interno, então foi utilizado o FRAPS (Versão free) para medir a performance. Infelizmente todas as screenshots tirados com o FRAPS ficaram com imagem preta (Alguma incompatibilidade) mas segue abaixo uma visão dos resultados obtidos em diversas situações (Média):
- Missões em áreas urbanas: 28 fps
- Missões em áreas rurais: 40 fps
- Missões noturnas: 38 fps
Conclusão
Diferente da minha opinião inicial antes de adquirir o jogo, posso dizer agora que TOH é um jogo muito viciante e na maioria das vezes, bem equilibrado. Possui características para um jogo de simulação, como modo carreira e dinâmica de vôo avançada e por outro lado, mostra seu lado arcade com voos rápidos, online e editor. Ele peca um pouco na quantidade de áreas voáveis e modo carreira curto, o que acaba deixando o jogo um pouquinho repetitivo, mas o bom leque de missões acaba por eliminar este sentimento. Com performance muito boa, a sensação de imersão nos vôos é bem legal, principalmente com o trackIR e usando fones de ouvido de qualidade com graves e agudos bem definidos. Vale bastante a compra apesar do preço salgado!
Este review foi feito utilizando-se a versão RTM de TOH. Dois patchs para o jogo já foram anunciados pelo desenvolvedor no dia 01/11, sem previsão de liberação. Eles basicamente irão tratar de erros no modo Carreira e no refinamento do modelo de vôo dos helicópteros.
Local de CompraEste review foi feito utilizando-se a versão RTM de TOH. Dois patchs para o jogo já foram anunciados pelo desenvolvedor no dia 01/11, sem previsão de liberação. Eles basicamente irão tratar de erros no modo Carreira e no refinamento do modelo de vôo dos helicópteros.
Steam US$ 49,99
Prós
- Suporte a TrackIR
- Performance surpreendente
- Opções de customização pelos usuários
- Modo multiplayer
- Dinâmica de vôo bem realista
- Editor de missões fácil de usar
- Muitos POI´s a serem visitados nos mapas
Contras
- Modo carreira curto demais
- Preço salgado
- Pouca opção de helicópteros
- Efeito de chão exagerado
- Áreas de vôo pequenas
- Ocupa muito espaço de disco
- Controles complicados para organizar (Muitas opções)
- Texturas borradas
Fonte
Site oficial - http://takeonthegame.com
Bohemia Interactive - http://www.bistudio.com
Steam - http://store.steampowered.com/app/65730/?snr=1_4_4__103_1
TOH F.A.Q. - http://www.bistudio.com/index.php/english/company/developers-blog/225-take-on-community-faqs
Softs utilizados
- FRAPS freeware
Espero que o review tenha sido de agrado a todos vocês e possa ter sanado quaisquer dúvidas que tinham sobre o jogo. Perguntas sobre o review, podem deixar comentários.
Review de Flávio Cardoso (Flaviossa) para o Voo Virtual
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Artur Santos
Voo Virtual
Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Excelente review, Flávio. Obrigado.
Agora fiquei bem mais esclarecido sobre o Take On Helicopters.
Agora fiquei bem mais esclarecido sobre o Take On Helicopters.
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Artur Santos
Voo Virtual
Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Ótimo trabalho, Flávio.
pelas esclarecedoras informações!
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A vantagem da honestidade é que a concorrência é pequena.
andre_sp- Moderador
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Obrigado Andre e Alvega! A intenção foi tirar algumas duvidas do pessoal, já que ninguém parecia saber do que realmente se tratava esse "jogo"
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Leva jeito pra coisa hein Flavio?! Muito bom seu review, bem detalhado e passou tudo oque precisava passar. Que venham muitos outros!
Athos- Major
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Ótimo review Flavio, parabéns!
Brentano- Coronel
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Flávio, dúvidas acerca do produto esclarecidas. Ponto para você e parabéns pelo review!
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Parabéns Flavio, excelente Review.
Muito bom !
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Review muito esclarecedor, parabéns e obrigado Flávio.
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Ótimo review!!
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Outro dia destes vi esse jogo no Steam e fiquei tentado, mas por não ter nenhum conhecimento não me aventurei!
Agora com esse review não me restou dúvidas!
Belo trabalho Flavio.
Agora com esse review não me restou dúvidas!
Belo trabalho Flavio.
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
O patch 1.02 acabou de ser lançado (1.5Gb):
TAKE ON HELICOPTERS patch 1.02
HIGHLIGHTS
-----------------------
* Career finances tuned
* Helicopter inspection improved
* Scenarios / contracts tweaked
ENGINE CHANGELOG
------
* IGUI: speed vector now shows more accurately where the helicopter is headed
* Precise actions on objects were not correctly detected at all angles
* Shadows on alpha planes handled better (e.g. helipads)
* Ambient road traffic loading optimized
* Water surfaces at high altitudes would sometimes be completely white
* Crash opportunity fixed in Picture-in-Picture
* AI is no longer able to fly with a damaged main rotor
* Fixed interpolation of visual states (rockets firing from rotor)
DATA CHANGELOG
----
* Inspection points and animations tuned for all helicopters
* Certain helicopter variants are now prevented from spawning in ambient systems in Seattle
* Heavy: hand was covering gunner view at some angles
* Heavy: pilot was sunk in his seat slightly
* Heavy: Engine and nose hatches now animate
* Manager skin pigmentation tuned
* Player skinning on his jacket and neck tuned
* Seattle: ambient road definition tuned
* Shadow on the helipads is drawn correctly
* Heliport: tasks and actions were not added after completing the Career
* Heliport: reward after completing the Career: $300000
* Heliport: Partridge visited one contract too soon
* Heliport: tasks and actions were available while fading to / from black
* Heliport: Partridge did not have the correct character identity
* Heliport: saving / resuming disabled
* Heliport: player was not able to sell any helicopter
* Heliport: after inspecting a component on an undamaged helicopter, the maintenance report would no longer show the helicopter status correctly
* Heliport: after inspecting a component with several inspection points, they were updated in sequence instead of at once
* Heliport: Coast Guard Medium livery added
* Heliport: missing line breaks in maintenance reports
* Time Trials: path markers added
* Time Trials: problem with disappearing waypoint indicators corrected
* Time Trials: broken color code format in overviews
* Training: last conversation was often cut off by the scenario ending
* Training: Voice-Over for "I'll give you control in 5..4..3..2..1" added that plays when countdown is displayed
* Training: Voice-Over added for "I'll take back the control of the helicopter
* Training: pausing at the end of any stage removed. Now the player passes control back to instructor
* Training: narrative outro plays correctly when mission ends (from Career)
* Training: disabled buttons in info pages were not working correctly
* Slingload PiP help is now displayed only when near cargo
* Generic contract rewards increased
* Helicopter damage was not stored correctly between contracts
* BIS_fnc_isLocalized function no longer shows RPT error
* "Again" button was not working in intro pause menu
* Career 02: system marker was visible
* Career 08: Heliport outro needed one sentence to be removed
* Career 08: Radio filter removed from Heliport conversations
* Career 08: Jumping container
* Career 10: Player can no longer get in helicopter as co-pilot
* Career 10: Get in waypoint was not placed on helicopter
* Memory 03: Player was flying incorrect helicopter type
* Memory 03: Cpt. Pierce sometimes died before saying his last sentence
* Memory 03: Cpt. Pierce sometimes got out of helicopter after landing
* Corporations 01: Space Needle torch was duplicate after load
* Corporations 01: Fuel station disabled
* MP 01: All contestants now properly end the mission, rather than the last one to finish the race
* MP 01: Position notification upon completing a lap corrected
* MP 01: Spectating no longer shows finished or disqualified contestants
* MP 01: Stats display improved
* MP 02: JIP handling improved
* MP 02: Evacuees will get into all helicopters, not just the hosts
* MP 02: Evacuees can be rescued on foot now
* MP 02: Winching disabled until made MP compatible
* MP 02: Team-tracking markers added to map
* MP 02: New/improved parameters
* MP 03: Cargo handling improved
* MP 03: AA-threat spawning improved
* MP 03: Briefing improved
TAKE ON HELICOPTERS patch 1.02
HIGHLIGHTS
-----------------------
* Career finances tuned
* Helicopter inspection improved
* Scenarios / contracts tweaked
ENGINE CHANGELOG
------
* IGUI: speed vector now shows more accurately where the helicopter is headed
* Precise actions on objects were not correctly detected at all angles
* Shadows on alpha planes handled better (e.g. helipads)
* Ambient road traffic loading optimized
* Water surfaces at high altitudes would sometimes be completely white
* Crash opportunity fixed in Picture-in-Picture
* AI is no longer able to fly with a damaged main rotor
* Fixed interpolation of visual states (rockets firing from rotor)
DATA CHANGELOG
----
* Inspection points and animations tuned for all helicopters
* Certain helicopter variants are now prevented from spawning in ambient systems in Seattle
* Heavy: hand was covering gunner view at some angles
* Heavy: pilot was sunk in his seat slightly
* Heavy: Engine and nose hatches now animate
* Manager skin pigmentation tuned
* Player skinning on his jacket and neck tuned
* Seattle: ambient road definition tuned
* Shadow on the helipads is drawn correctly
* Heliport: tasks and actions were not added after completing the Career
* Heliport: reward after completing the Career: $300000
* Heliport: Partridge visited one contract too soon
* Heliport: tasks and actions were available while fading to / from black
* Heliport: Partridge did not have the correct character identity
* Heliport: saving / resuming disabled
* Heliport: player was not able to sell any helicopter
* Heliport: after inspecting a component on an undamaged helicopter, the maintenance report would no longer show the helicopter status correctly
* Heliport: after inspecting a component with several inspection points, they were updated in sequence instead of at once
* Heliport: Coast Guard Medium livery added
* Heliport: missing line breaks in maintenance reports
* Time Trials: path markers added
* Time Trials: problem with disappearing waypoint indicators corrected
* Time Trials: broken color code format in overviews
* Training: last conversation was often cut off by the scenario ending
* Training: Voice-Over for "I'll give you control in 5..4..3..2..1" added that plays when countdown is displayed
* Training: Voice-Over added for "I'll take back the control of the helicopter
* Training: pausing at the end of any stage removed. Now the player passes control back to instructor
* Training: narrative outro plays correctly when mission ends (from Career)
* Training: disabled buttons in info pages were not working correctly
* Slingload PiP help is now displayed only when near cargo
* Generic contract rewards increased
* Helicopter damage was not stored correctly between contracts
* BIS_fnc_isLocalized function no longer shows RPT error
* "Again" button was not working in intro pause menu
* Career 02: system marker was visible
* Career 08: Heliport outro needed one sentence to be removed
* Career 08: Radio filter removed from Heliport conversations
* Career 08: Jumping container
* Career 10: Player can no longer get in helicopter as co-pilot
* Career 10: Get in waypoint was not placed on helicopter
* Memory 03: Player was flying incorrect helicopter type
* Memory 03: Cpt. Pierce sometimes died before saying his last sentence
* Memory 03: Cpt. Pierce sometimes got out of helicopter after landing
* Corporations 01: Space Needle torch was duplicate after load
* Corporations 01: Fuel station disabled
* MP 01: All contestants now properly end the mission, rather than the last one to finish the race
* MP 01: Position notification upon completing a lap corrected
* MP 01: Spectating no longer shows finished or disqualified contestants
* MP 01: Stats display improved
* MP 02: JIP handling improved
* MP 02: Evacuees will get into all helicopters, not just the hosts
* MP 02: Evacuees can be rescued on foot now
* MP 02: Winching disabled until made MP compatible
* MP 02: Team-tracking markers added to map
* MP 02: New/improved parameters
* MP 03: Cargo handling improved
* MP 03: AA-threat spawning improved
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Caraca, um patch com 1,5Gb
Notou melhoras Flavio?
Notou melhoras Flavio?
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Ainda não tive tempo de testar Duley. Assim que conseguir, posto aqui!
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Boa noite Flavio, estou tendo muita dificuldade para configurar o Track ir do TOH.
Poderia me ajudar? utilizo o Freetrack 2.2 com Wii
Ja tentei utilizando como interface track IR, como mouse e como ppjoy, mas nenhuma deu certo.
No meu FSX funciona perfeitamente.
se puder me ajudar agradeço..
Poderia me ajudar? utilizo o Freetrack 2.2 com Wii
Ja tentei utilizando como interface track IR, como mouse e como ppjoy, mas nenhuma deu certo.
No meu FSX funciona perfeitamente.
se puder me ajudar agradeço..
Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Bem...
Eu não tive que fazer muita coisa. Não sei se é compativel com esse freetrack, mas pro trackir só precisei fazer o seguinte:
1- Abre o soft do trackir
2- Abre o take on
3- Vai na aba option/configuração dos controles
4- Vai abrir a seguinte tela:
5- Cliquei em track ir e depois em "enable" embaixo.
Só precisei fazer isso e o track ir funcionou perfeitamente.
Espero que isso te ajude em alguma coisa!
Eu não tive que fazer muita coisa. Não sei se é compativel com esse freetrack, mas pro trackir só precisei fazer o seguinte:
1- Abre o soft do trackir
2- Abre o take on
3- Vai na aba option/configuração dos controles
4- Vai abrir a seguinte tela:
5- Cliquei em track ir e depois em "enable" embaixo.
Só precisei fazer isso e o track ir funcionou perfeitamente.
Espero que isso te ajude em alguma coisa!
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Tive que efetuar outro post e não editar o meu anterior, pois o botão de editar não está aparecendo mais.
Foi publicado um review no HoverControl para quem quer saber mais:
http://www.hovercontrol.com/artman/publish/article_181.shtml
Foi publicado um review no HoverControl para quem quer saber mais:
http://www.hovercontrol.com/artman/publish/article_181.shtml
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Novo patch lançado (1.03):
-- Como sempre o botão de editar some após um tempo, logo não tive como editar a minha última mensagem --
VERSION 1.03 HIGHLIGHTS
-----------------------
* Reduced Ground Effect strength
* Small flight model tweaks
* Heliport character animations
* Czech language support
* Benchmark added
1.03 CHANGELOG:
---------
ENGINE
------
* Reduced extreme ground effect.
* Picture-in-Picture video setting extended to include levels of quality.
Value - Viewing distance (km) - Average time per frame (ms)
Disabled - 0 - 0
Very Low - 1 - 8
Low - 2 - 10
Normal - 4 - 13
High - 6 - 15
Very High - 10 - 22
* Fast Approximate Anti-Aliasing (FXAA) support added (http://community.bistudio.com/wiki/arma2oa.cfg).
* Better multiplayer support for vehicle doors opening / closing.
* Helicopter animation states could mismatch when running on the server.
* Custom memory allocator support added (http://community.bistudio.com/wiki/A...mory_Allocator).
* Ambient traffic was not drawn in PiP RenderTargets.
* There now is zero fuel consumption when only starters are on.
* The engine no longer stops when you take control from the AI on the ground.
* Dedicated server armed helicopter models would change (http://dev-heaven.net/issues/26298).
ENGINE (MERGED FROM ARMA 2: Operation Arrowhead)
-----------------------
* [87274] Improved: Airborne airplanes now rendered in larger distances.
* [87273] Changed: AI airplane always using lights during landing, taxiing and takeoff.
* [87270] Fixed: Lens flares positioned badly when 3D resolution different from 2D resolution.
* [87077] New: Ground effect computed for airplanes (0-10% depending on height)
* [87075] New: Ground effect computed for helicopters (based on http://www.cybercom.net/~copters/aer...nd_effect.html)
* [87073] Fixed: Helicopter autohover was wobbling a lot (http://dev-heaven.net/issues/4478)
* [87067] New: Commandline -checkSignatures to provide thorough test of all signatures of all loaded banks at the start game. Output is in rpt file.
* [86971] New: -beta=xxxx as alternative to -mod=xxxx to allow using beta files without affecting mod handling.
* [86965] Changed: Mod list configured by ModLauncher is saved inside game config instead of user profile.
* [86944] Added: HitPart event now contains Ammo type name
* [86916] New: Player name validation when editing a profile name.
* [86882] New: Scripting command visiblePosition to obtain object position as visible on screen (http://dev-heaven.net/issues/26591)
* [86880] Fixed: Helicopter slow after GET OUT waypoint when CYCLE was used as well.
* [86876] New: Editor: Visual indication of the selected target for CYCLE waypoint.
* [86851] Fixed: Vehicles attached on ships attached to objects sometimes destroyed (http://dev-heaven.net/issues/26668)
* [86839] Fixed: Cannot manipulate doors after game was aborted with doors in transit. (http://dev-heaven.net/issues/26702)
* [86704] Fixed: "Direct" chat sometimes not working (http://dev-heaven.net/issues/26422)
* [86702] Fixed: Dead body temperature was not saved (http://dev-heaven.net/issues/25466)
* [86647] MP: Fixed: When a player was JIP-ing, traffic for all other players was significantly reduced (http://dev-heaven.net/issues/26408#note-48)
* [86643] Fixed: Massive network traffic optimization during Join in Progress (http://dev-heaven.net/issues/26408#note-48)
* [86620] Fixed: Searchlight turning itself off for non-server clients (http://dev-heaven.net/issues/4449)
* [86566] Fixed: Action taking magazine from a backback has sometimes failed (http://dev-heaven.net/issues/25927)
* [86520] Fixed: Gamespy Server signature list contains often twice "bi" (http://dev-heaven.net/issues/23752)
* [86491] Improved: MP: Diary statistics not available in MP when NetStats is disabled (http://dev-heaven.net/issues/26435)
* [86484] Improved: Dedicated server console now supporting Unicode and long output (using Rich Edit Control).
* [86431] Fixed: Issues with v2 signatures - causing random check to fail (http://dev-heaven.net/issues/26323)
* [86296] Changed: AI gunner is no longer firing at friendly units when ordered to target them.
* [86271] Fixed: Locked MP role slots after BattlEye kick.
* [86257] Fixed: MP: Countermeasures released automatically for a player commanded tank (http://dev-heaven.net/issues/17458)
* [86257] Fixed: MP: Countermeasures released by AI were multipled by the number of other connected players.
* [86233] Fixed: MP: Loosing gear due to water no longer multiplied for each player (http://dev-heaven.net/issues/26162)
* [86217] Improved: Thermal imaging for models with no TI data (http://dev-heaven.net/issues/16673)
* [86159] Fixed: Server response unreliable with long keys (e.g. mod lists) (http://dev-heaven.net/issues/23389)
* [86128] Fixed: Soldier running instead of crawling through holes (http://dev-heaven.net/issues/25348)
* [86122] Fixed: AI without weapon stuck when crouched (http://dev-heaven.net/issues/16229)
* [86114] Prevent crouched AI from sprinting (http://dev-heaven.net/issues/24405)
* Fixed: helis not slowing down before doMove destination.
* Fixed: helicopters with no waypoint moving slow (http://dev-heaven.net/issues/26814).
* Fixed: crash possible when heli was piloted by a unit without a group.
* MP: Init event handler using publicVariable failed.
* Fixed crash with NULL target list (http://dev-heaven.net/issues/26356).
* Fixed: camera simulation of attached objects (first aid animations jumpy).
DATA
----
* Seattle performance benchmark added (Challenges > Benchmark (Seattle)).
* Czech language support added.
* Japanese character support added (not the translation itself).
* More character animations added and implemented into Heliport (de)briefings.
* Main menu online news feed added.
* Medium: improved torque 3D instrument ranges.
* Medium: flight model tweaked.
* Light: flight model tweaked (also thanks to community efforts!).
* Helicopter head movement limits tweaked.
* Helicopter ground contact points tweaked (also thanks to community efforts!).
* Special shadow LOD added for interior views of helicopters.
* Doors closed by default for luxury helicopters.
* Ambient traffic cars now have head and tail lights.
* Ambient boats and aircraft have lights at night now.
* Roadway LODs added to military ships.
* Improved materials for water surfaces.
* Various unlocalized texts localized (training scenarios, Time Trials and MP).
* Spelling error reported by wOMAC fixed.
* Type column in MP server browser was too narrow.
* Logitech G940 controller scheme tweaked.
* TrackIR scheme improved.
* Career Free Flight is no longer ended when disembarking. Instead use "Skip" from the interrupt menu (Esc).
* Scenarios would not terminate correctly when an important NPC was killed.
* Automatic savegame system tweaked to avoid saving in dangerous situations.
* Crashing in training scenarios after failing a stage is now handled better.
* Career 08: player was able to get in as copilot.
* Career 09: one of the tasks was not marked as completed.
* Government 01: suspect lookout would sometimes be on the ground.
* Training 07: feedback and IGUI indicators tweaked.
* Memory 02: CAS task now is canceled when CSAR takes over.
* Memory 02: OPFOR forces now correctly move to the crash site.
* Memory 02: CSAR takes longer to get to the crash site, allowing more time to provide CAS.
* Memory 02: Crashed crew does not try to complete its mission on foot.
* Memory 03: the player now dies when landing on the water surface.
* Memory scenarios can now be more easily skipped ("Skip" from the interrupt menu - Esc).
* Memory scenarios can now be reverted to a savegame after failing a task.
* MP 03: host is now forced to be the pilot.
-- Como sempre o botão de editar some após um tempo, logo não tive como editar a minha última mensagem --
VERSION 1.03 HIGHLIGHTS
-----------------------
* Reduced Ground Effect strength
* Small flight model tweaks
* Heliport character animations
* Czech language support
* Benchmark added
1.03 CHANGELOG:
---------
ENGINE
------
* Reduced extreme ground effect.
* Picture-in-Picture video setting extended to include levels of quality.
Value - Viewing distance (km) - Average time per frame (ms)
Disabled - 0 - 0
Very Low - 1 - 8
Low - 2 - 10
Normal - 4 - 13
High - 6 - 15
Very High - 10 - 22
* Fast Approximate Anti-Aliasing (FXAA) support added (http://community.bistudio.com/wiki/arma2oa.cfg).
* Better multiplayer support for vehicle doors opening / closing.
* Helicopter animation states could mismatch when running on the server.
* Custom memory allocator support added (http://community.bistudio.com/wiki/A...mory_Allocator).
* Ambient traffic was not drawn in PiP RenderTargets.
* There now is zero fuel consumption when only starters are on.
* The engine no longer stops when you take control from the AI on the ground.
* Dedicated server armed helicopter models would change (http://dev-heaven.net/issues/26298).
ENGINE (MERGED FROM ARMA 2: Operation Arrowhead)
-----------------------
* [87274] Improved: Airborne airplanes now rendered in larger distances.
* [87273] Changed: AI airplane always using lights during landing, taxiing and takeoff.
* [87270] Fixed: Lens flares positioned badly when 3D resolution different from 2D resolution.
* [87077] New: Ground effect computed for airplanes (0-10% depending on height)
* [87075] New: Ground effect computed for helicopters (based on http://www.cybercom.net/~copters/aer...nd_effect.html)
* [87073] Fixed: Helicopter autohover was wobbling a lot (http://dev-heaven.net/issues/4478)
* [87067] New: Commandline -checkSignatures to provide thorough test of all signatures of all loaded banks at the start game. Output is in rpt file.
* [86971] New: -beta=xxxx as alternative to -mod=xxxx to allow using beta files without affecting mod handling.
* [86965] Changed: Mod list configured by ModLauncher is saved inside game config instead of user profile.
* [86944] Added: HitPart event now contains Ammo type name
* [86916] New: Player name validation when editing a profile name.
* [86882] New: Scripting command visiblePosition to obtain object position as visible on screen (http://dev-heaven.net/issues/26591)
* [86880] Fixed: Helicopter slow after GET OUT waypoint when CYCLE was used as well.
* [86876] New: Editor: Visual indication of the selected target for CYCLE waypoint.
* [86851] Fixed: Vehicles attached on ships attached to objects sometimes destroyed (http://dev-heaven.net/issues/26668)
* [86839] Fixed: Cannot manipulate doors after game was aborted with doors in transit. (http://dev-heaven.net/issues/26702)
* [86704] Fixed: "Direct" chat sometimes not working (http://dev-heaven.net/issues/26422)
* [86702] Fixed: Dead body temperature was not saved (http://dev-heaven.net/issues/25466)
* [86647] MP: Fixed: When a player was JIP-ing, traffic for all other players was significantly reduced (http://dev-heaven.net/issues/26408#note-48)
* [86643] Fixed: Massive network traffic optimization during Join in Progress (http://dev-heaven.net/issues/26408#note-48)
* [86620] Fixed: Searchlight turning itself off for non-server clients (http://dev-heaven.net/issues/4449)
* [86566] Fixed: Action taking magazine from a backback has sometimes failed (http://dev-heaven.net/issues/25927)
* [86520] Fixed: Gamespy Server signature list contains often twice "bi" (http://dev-heaven.net/issues/23752)
* [86491] Improved: MP: Diary statistics not available in MP when NetStats is disabled (http://dev-heaven.net/issues/26435)
* [86484] Improved: Dedicated server console now supporting Unicode and long output (using Rich Edit Control).
* [86431] Fixed: Issues with v2 signatures - causing random check to fail (http://dev-heaven.net/issues/26323)
* [86296] Changed: AI gunner is no longer firing at friendly units when ordered to target them.
* [86271] Fixed: Locked MP role slots after BattlEye kick.
* [86257] Fixed: MP: Countermeasures released automatically for a player commanded tank (http://dev-heaven.net/issues/17458)
* [86257] Fixed: MP: Countermeasures released by AI were multipled by the number of other connected players.
* [86233] Fixed: MP: Loosing gear due to water no longer multiplied for each player (http://dev-heaven.net/issues/26162)
* [86217] Improved: Thermal imaging for models with no TI data (http://dev-heaven.net/issues/16673)
* [86159] Fixed: Server response unreliable with long keys (e.g. mod lists) (http://dev-heaven.net/issues/23389)
* [86128] Fixed: Soldier running instead of crawling through holes (http://dev-heaven.net/issues/25348)
* [86122] Fixed: AI without weapon stuck when crouched (http://dev-heaven.net/issues/16229)
* [86114] Prevent crouched AI from sprinting (http://dev-heaven.net/issues/24405)
* Fixed: helis not slowing down before doMove destination.
* Fixed: helicopters with no waypoint moving slow (http://dev-heaven.net/issues/26814).
* Fixed: crash possible when heli was piloted by a unit without a group.
* MP: Init event handler using publicVariable failed.
* Fixed crash with NULL target list (http://dev-heaven.net/issues/26356).
* Fixed: camera simulation of attached objects (first aid animations jumpy).
DATA
----
* Seattle performance benchmark added (Challenges > Benchmark (Seattle)).
* Czech language support added.
* Japanese character support added (not the translation itself).
* More character animations added and implemented into Heliport (de)briefings.
* Main menu online news feed added.
* Medium: improved torque 3D instrument ranges.
* Medium: flight model tweaked.
* Light: flight model tweaked (also thanks to community efforts!).
* Helicopter head movement limits tweaked.
* Helicopter ground contact points tweaked (also thanks to community efforts!).
* Special shadow LOD added for interior views of helicopters.
* Doors closed by default for luxury helicopters.
* Ambient traffic cars now have head and tail lights.
* Ambient boats and aircraft have lights at night now.
* Roadway LODs added to military ships.
* Improved materials for water surfaces.
* Various unlocalized texts localized (training scenarios, Time Trials and MP).
* Spelling error reported by wOMAC fixed.
* Type column in MP server browser was too narrow.
* Logitech G940 controller scheme tweaked.
* TrackIR scheme improved.
* Career Free Flight is no longer ended when disembarking. Instead use "Skip" from the interrupt menu (Esc).
* Scenarios would not terminate correctly when an important NPC was killed.
* Automatic savegame system tweaked to avoid saving in dangerous situations.
* Crashing in training scenarios after failing a stage is now handled better.
* Career 08: player was able to get in as copilot.
* Career 09: one of the tasks was not marked as completed.
* Government 01: suspect lookout would sometimes be on the ground.
* Training 07: feedback and IGUI indicators tweaked.
* Memory 02: CAS task now is canceled when CSAR takes over.
* Memory 02: OPFOR forces now correctly move to the crash site.
* Memory 02: CSAR takes longer to get to the crash site, allowing more time to provide CAS.
* Memory 02: Crashed crew does not try to complete its mission on foot.
* Memory 03: the player now dies when landing on the water surface.
* Memory scenarios can now be more easily skipped ("Skip" from the interrupt menu - Esc).
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Excelente review. Altíssimo nível.
estou querendo me aventurar em helicópteros e foi bem esclarecedor.
Parabéns!!!
estou querendo me aventurar em helicópteros e foi bem esclarecedor.
Parabéns!!!
alpassos- Capitão
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Olá Flávio,
Ficou excelente o review e estou afim de adquirir o Take On.
Na compra pela Steam, quanto você pagou?
Abraço
Ficou excelente o review e estou afim de adquirir o Take On.
Na compra pela Steam, quanto você pagou?
Abraço
Speed Racer- Major
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
US$ 49,99
Achei meio caro!
Achei meio caro!
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Re: Take On Helicopters ( Review de Flaviossa)
Dia 13/02 sai o primeiro DLC pra ele: Mil Mi 24 Hind!
http://www.simw.com/product-containers/hinds/hinds-for-take-on-helicopters-preorder.html
http://www.simw.com/product-containers/hinds/hinds-for-take-on-helicopters-preorder.html
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